מיתוג כנס TEDx


TED הוא פלטפורמה לקידום מסרים מתחום האמנות, המדע, העיצוב והטכנולוגיה. זהו אתר מאד פופולארי להפצת רעיונות באמצעות הרצאות http://www.TED.com האתר עורך כנסים של טובי המוחות בעולם הנותנים הרצאות קצרות של עד 18 דקות. למוצלחות מביניהן יש עשרות מיליוני צפיות.

TEDx הוא למעשה סוג של זכיינות של המותג TED. 
כשפנו אלינו מחזיקי הרישיון להפקת TEDx Jerusalem 2012 הרגשנו גאווה גדולה לקחת חלק באירוע כל כך מיוחד ובינלאומי. חיפשנו אימג' מרכזי שייצג את הכנס, שיהיה מספיק אניגמאטי ויעניין וכזה שיש סיפור מאחוריו ומתאים לטון של הכנס המתרחש בירושלים. לאחר מספר סיעורי מוחות עלה הרעיון של הארטישוק הירושלמי – Jerusalem  Artichoke. למה? כי זה לא ארטישוק (אלה שורש של חמנייה) וזה לא מירושלים (זה התגלגל מהמילה Jirasol – שמש או חמנייה באיטלקית).

זה התאים לנו בול. הטיזר היה כל כך מעניין ושונה שיצר מייד סימני שאלה, הבאזז שנוצר עשה את העבודה והכנס התמלא על אפס מקום.
האירוע התקיים באולם ימק"א המפואר בירושלים והוקרן ב-Live לצפייה באינטרנט .
על הקונספט עבדנו עם המאייר הלאומי חנוך פיבן. את הצילומים ביצע צלם המזון האולטימטיבי דן פרץ. על ההפקה הייתה אחראית חברת פאזה המקצועית.

ניפגש שוב בTEDx Jerusalem 2014.